Welcome bitches!

Hej och välkommen till min blogg! Hehe.
Nu ska även jag börja blogga, som alla andra fashionistas out there! Jag tänkte börja med att berätta lite om mig själv så ni får en uppfattning om vem jag är. Jag heter Violéta Andersson och kommer ifrån Danderyd. Jag går i nian i Mörbyskolan med alla mina söta kompisar, hihi. Det bästa jag vet är att s-h-o-p-p-a!! Finns det något bättre, hallå? Nej verkligen inte! Tänk er världen utan shopping.. Den vore INGENTING. Tänk dig en dag då allt gått snett, du känner dig verkligen helt nere. Du tar en sväng på stan, och allt är löst! Eller vad säger ni? En ny tröja eller ett par nya skor, det kvittar! I like it vare sig det handlar om en fräsig ny bh eller ett par neutrala skor.

Men jag kan inte låta er få tro att shopping är det enda jag tänker på. Hell no! För alla sportfånar där ute:
- Jag sportar också.
Jag tränar på friskis&svettis, ofta intensivpass på något centralt ställe. Gud vilken känsla det är när man kommer hem därifrån, vilken kick!

Eftersom jag nästan alltid har saker inplanerade och fullt upp, busy woman you know, hehe, så säger mina vänner åt mig att ta det lugnt. Det kan vara svårt, eftersom jag måste få "mig själv" att räcka till. Jag måste ju hinna träffa alla mina kompisar och jobbet kan jag ju inte lägga åt sidan. Jag jobbar extra på pappas tandläkarmottagning. Min familj har det väldigt bra ställt, men jag menar; lite extra pengar som jag kan shoppa för tackar väl ingen "normal" tonårstjej nej till? Tänkte väl det!

Nu måste jag börja runda av innan ni somnar, hihi. Skämt åsido! Ni kommer att fullkomligt älska min nya blogg som kommer omfatta det mesta inom modebranchen. Det kommer bli en bättre version av blondinbella som alla avgudar, men hallååå? Hon är ju sååå last year. Freshy fashionista, here we go!


Kommentarer
Postat av: Sara

hahahahah är den här bloggen en skämt?!? HAHAHA :D

2007-09-16 @ 20:53:53
Postat av: Violéta

Sara: Nej, varför skulle den vara det? Tycker du kanske att mitt liv verkar för bra för att vara sant? hihi, du är inte den enda :) Kramar!

2007-09-16 @ 20:57:30
URL: http://freshyfashionista.blogg.se/
Postat av: Rar

Varför skulle hon tycka det vore bra ÖVERHUVUDTAGET (inte "för att vara sant") att vara en wannabe-fashionista fjortonårig fjortis tjej? Helt ärligt så trodde verkligen jag också att detta var ett skämt... Var 14 så länge du kan och sluta tro att du är 20. Du kommer dit såsmåningom! Vänta bara tills trean i gymnasiet, då rullar det igång rejält. Tiden går snabbare än vad du tror. Lyssna på dina föäldrar och ta åt dig av folk som är äldra än dig. Vi säger inte sånt här för att trycka ner dig. Tvärt om. Vi vill få dig att slippa gå igenom detta "fjortisstadium" som du bergis kmr ångra om 3 år. Spar denna kommentar någonstans, läs den när du är 17 - 18. Då håller du nog med. Lycka till iallafall. Men sluta med "se ner på alla - mitt liv är bättre än ditt liv - attidyden". Oavsett ålder eller samhällsklass så uppskattas aldrig en sådan attityd. Försök att bemöta andra med vänlighet och mer mognad. Iallafall om du nu ska leva som du vore en 18 - 20 årig tjej. Anpassa därför din mognad efter ditt eftersträvande beteende.
Skärp dig, väx inte upp, nej var 14 för guds skull, men skärp dig. Lycka till som sagt.

2007-09-16 @ 21:55:46
URL: http://rar.tjejsaiten.se
Postat av: Violéta

Rar: De där med att mitt liv skulle vara för bra för att vara sant var självklart ett skämt! snälla.. ja e inte en seriös person och ja gillar att ha kul. de e så ja känner nu och om ja vill uttrycka det i en blog så har ja lite mkt rätt att göra de som du. o vadå se ner på alla? de gör ja verkligen inte! herregud.. ja lever ett normalt liv bara de att ja är jävligt hyperaktiv ;) :P ja har inte varit otrevlig mot någon här på blogen, så de så! de e snarare du som e otrevlig just nu! sure, ja kanske kmr ångra det om några år.. men vaddå? det måste man göra - du sa ju de själv, ja är ung. o sen de där gloporden att ja e fjortis etc. är bara onödigt och BARNSLIGT, ja har aldrigt använt glåpord. Ja tkr de är du som e barnslig, inte ja!

2007-09-16 @ 22:15:25
URL: http://freshyfashionista.blogg.se/
Postat av: Isabella

Jag håller faktiskt med Rar :) Tro mig, jag har varit med om det mesta..

2007-09-17 @ 21:03:54
URL: http://blondinbella.blogg.se
Postat av: Violéta

Isabella: Ja tror säkert de säkert men en del grejer måste man få uppleva själv utan att nåra ska koma o kalla en fjortis hit o fjortis dit. du om nån borde veta hur jobbit de e å höra sånna saker etc. så nsälla, alla ni. Ja har rätt å va "fjortis" om ja vill o om jag senare ångrar de e de mitt problem, ingen annans!

2007-09-17 @ 21:21:12
URL: http://freshyfashionista.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0